Atlas Sport running team

Het  running team wil alle hardlopende leden van Atlas Sport de kans bieden om samen te trainen en te lopen. Gedurende het hele jaar ben je welkom bij de trainingen op woensdagavond en lopen we in het weekend een mooie route.

De verschillende trainingsvarianten hebben een eigen symbool. Verderop vind je hierop een toelichting.

Hieronder kun je je aanmelden voor de zondagen. Zo weten we hoeveel mensen we ongeveer moeten verwachten. Voor de doordeweekse trainingen is aanmelden niet nodig.

Aankomende trainingen

Woensdag 3 februari (19:00)

Intervaltraining van vier tot acht keer 400 meter.

Zondag 7 februari (11:00)

Duurloop van 8,0 kilometer. Het vertrek is vanuit Fort.

Woensdag 10 februari (19:00)

Piramidetraining: opbouwen van 100 tot 500 meter en daarna weer afbouwen tot 100 meter.

Zondag 14 februari (11:00)

Duurloop van 6,2 kilometer vanaf Atlas Sport De Wijk.

Woensdag 17 februari (19:00)

Tempotraining op verschillende snelheden na een lange warming-up.

Zondag 21 februari (11:00)

Duurloop van 12,2 kilometer vanuit Koekange.

Woensdag 24 februari (19:00)

Intervaltraining van zes tot tien keer 200 meter.

Zondag 28 februari (11:00)

Duurloop van 4,7 kilometer vanuit Blijdenstein.

Trainingsvarianten

Duurloop

Bij een duurloop ga je voor een constant tempo zonder te pauzeren. Hiermee train je je uithoudingsvermogen.

duurloop

Piramide

De piramidetraining bouwt de afstand óf tijd per trainingsonderdeel eerst op, en daarna weer af. Hiermee kun je je anaerobe drempel verhogen.

piramidetraining

Dobbelstenen

Een variant waarbij je door te gooien bepaalt wat voor afstand of tijd je gaat lopen. De verrassing doet een beroep op je aanpassingsvermogen.

dobbelstenen

Reguliere intervaltraining

Bij de 'normale' intervaltraining loop je een steeds op tempo een vaste afstand met daartussen rust. De grote wisseling van inspanning verbeterd je conditie.

intervaltraining

Sprinttraining

Bij een sprinttraining ontwikkel je je maximale kracht en snelheid. Deze variant is zeer intensief en verhoogd je topsnelheid.

sprinttraining

Specifieke afstand

Hierbij train je voor een specifieke afstand: bijvoorbeeld een 5 km. Hierdoor raakt je lichaam ingesteld op de inspanning die bij een bepaalde afstand hoort.

afstand